День української писемності та мови

27 жовтня в Україні відзначають День української писемності та мови.. Саме сьогодні вшановують пам’ять Нестора Літописця — ченця Києво-Печерського монастиря, першого українського історика та письменника.
Українська мова має багатовікову історію. Її коріння сягає спільної слов’янської мовної основи, а становлення письма пов’язане з діяльністю Кирила і Мефодія, творців слов’янської абетки. Протягом століть українське слово переживало заборони, утиски, але завжди відроджувалося.
Сьогодні українська мова — це не лише засіб спілкування, а й ознака нашої ідентичності, культури та незалежності.
До цього дня в нашому ліцеї традиційно проводять мовні флешмоби, конкурси, ігри, що надихають молодь пізнавати й любити рідну мову.
Протягом минулого тижня у 9-А, 11-ІМЕ, 11-МПН та 11-УІФ класах під керівництвом учительки української мови та літератури Ольги Гудими були проведені тематичні заходи. Для ліцеїстів і ліцеїсток було організовано пізнавальний мовно-культурний квест “Просунуте українство”. У процесі роботи діти зібрали 10 маловідомих, але захопливих фактів про солов’їну мову.
На уроках Дар’ї Сміян відбувся квест “Мовний лабіринт”, а 23 жовтня учні й учениці 11-ПМВ, 11-АНФ, 11-ІНФ, 11-ЕПМ узяли участь в інтелектуальній грі «Мовохакер», організованого на парах учителькою української мови Аліною-Ангеліною Кошулінською. Гра об’єднала знання, кмітливість і любов до рідного слова.
На уроках літератури й мови зі Світланою Лут було представлено калейдоскоп учнівських проєктів «Мовні традиції моєї родини» для 9-11 класів. А 24.10 вчителька організувала поетичну імпрезу «Зачаруй мене українським словом» для 11-их класів.
Під час заходів ліцеїсти й ліцеїстки виконували завдання на знання фразеологізмів, орфоепічних і граматичних норм, прислів’їв, зіставляли кольори з їх незвичними назвами, відкриваючи красу та різноманітність лексики, розшифровували цитату Івана Огієнка, укотре переконуючись у глибині його думок про роль мови в житті народу. Також учні й учениці слухали пісню “Ми з України”, обговорювали її зміст і патріотичне наповнення, переглядали уривки з “Дизель Шоу”, присвячені мовним питанням, що викликало жваву дискусію про сучасні проблеми функціонування української мови в медіапросторі.
У межах проєкту “Пишемо есе” старшокласники й старшокласниці створювали власні “теплі” історії дитинства, у яких прокачували емоції, відтворювали щемливі спогади та вправлялися у вираженні почуттів українським словом.
Також учителі й учительки ХАЛ долучилися до написання Національного радіодиктанту єдності.
Усі проведені заходи сприяли розвитку творчих здібностей учнів і учениць, підвищенню рівня їхньої мовної свідомості, вихованню любові до рідної мови та гордості за українське слово.